Vrijwilligersbeleid

Als moderne jeugdwerkorganisatie is het van belang een positief imago te hebben en/of te creëren. Dit zorgt ervoor dat je opvalt tussen alle andere vormen van vrijetijdsbesteding die in de huidige tijd aan de orde zijn.  

Aanleiding
Elke organisatie kent het wel: onvoldoende vrijwilligers en teruglopende ledenaantallen. In de huidige tijd is er veel aanbod waaruit (potentiële) vrijwilligers en leden kunnen kiezen. Hoe zorg je ervoor dat jouw organisatie aantrekkelijk genoeg is, zodat men daar hun vrijwilligersfunctie wil (gaan) uitvoeren of waar leden hun vrije tijd willen besteden.  

Wat ken/kun je na afloop
In de training kan gefocust worden op verschillende aspecten. Je hebt nieuwe inzichten en neemt een groot aantal tips mee hoe je het bestuurs- en/of vrijwilligerswerk aantrekkelijker kunt maken. Ook leer je hoe je de werving van vrijwilligers en/of leden anders en constructiever kunt aanpakken.

Korte inhoud
Tijdens de training wordt aandacht besteed aan het analyseren van je huidige organisatie en aanbod van activiteiten. Op welke doelgroep(en) ga je je richten? Je leert een plan van aanpak te maken en op welke wijzen je kunt werven. Hoe ga je je doelgroep benaderen en welke vervolgactiviteiten kunnen er plaats vinden.

Deze website maakt gebruik van cookies. We gebruiken cookies om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. U gaat akkoord met onze cookies als u onze website blijft gebruiken.